Ben d'hora cap a Mont-Rodon

Txiki
El diumenge 2 d'agost és un d'aquells dies que no hi ha sortida programada, però com sempre es manté la convocatòria de les 7h. a plaça, i la crida normalment té resposta. Tot i ser estiu, ens vam reunir 7 intrèpids ciclistes disposats a repetir la primera sortida de l'any, amb destinació a Sant Feliu del Racó, amb pujada al cim de Mont-Rodon i homenatge al Cercle Sanfeliuenc. Podeu consultar les característiques de la sortida, mapa i descripció, així com l'àlbum de la jornada que es va fer el passat 18 de gener.

En aquesta ocasió comptàvem amb dos condicionants que feien diferent la sortida. El primer era la calor, fem la sortida en ple estiu i per tant havíem de ser previsors alhora d'afrontar el trajecte. No obstant, la distància, menor de 35 quilòmetres, ens vam fer pensar que podríem finalitzar abans del migdia i evitar així les hores de major insolació. També va ser una avantatge que el dia anterior va refrescar força i això va fer que les condicions de calor no fossin extremes.

La segona, el desconeixement general del trajecte, doncs en gran part el recorregut era desconegut o poc conegut per tots els participants. Tot i així, comptàvem amb el track, que pots descarregar directament del post de la sortida, i per tant era qüestió de paciència i de fer una correcta navegació, sobretot a partir de l'arribada a Sant Feliu del Racó, punt a partir del qual el camí era més o menys desconegut. De totes maneres farem una puntualització al respecte del coneixement dels camins més endavant.

I finalment, una motivació important: pràcticament tots mai havíem fet aquesta sortida i no havíem rodat per aquests camins. La descoberta de nous territoris, de nous horitzons, sempre és una motivació per als ciclistes. I així és com els 7 'riders' vam iniciar la marxa a les 7 hores del matí.

Sense molt a destacar en la primera part del camí, la travessa tradicional per Can Vinyals direcció a Castellar, vam arribar a Sant Feliu del Racó amb bon ritme. A partir d'aquí vam fer servir el track per anar seguint la ruta proposada pel Club. És un trajecte molt entretingut, amb una pujada progressiva per pista, senders i corriols, i un ascens fort d'1 quilòmetre fins arribar a Mont-Rodon. Per a molts de nosaltres va ser tot un repte superar per primera vegada aquesta ascensió, però les vistes des del cim, amb visió de Montserrat, la Mola, el Montseny, tot el Vallès i fins i tot el mar i la Serralada Litoral, s'ho val. Tot i que la duresa va ser superior a l'esperada, va ser superada amb gran satisfacció per tots.

Satisfacció del grup per haver superat l'ascensió a Mont-Rodon

Durant el camí d'ascens a Mont-Rodon vam tenir una caiguda en un tram de corriol en mal estat, les pluges intenses han erosionat un solc i han format un salt de molt difícil pas. Al gener es podia passar amb molta precaució per la banda esquerra del corriol, però ara es fa pràcticament imprescindible, a no ser que siguis un pro, aturar-se i passar a peu i amb calma. Per tant, mai hem d'oblidar de comentar la ruta amb companys que tenen bon coneixement del camí per preveure possibles riscos. No baixeu mai la guàrdia!

Vam finalitzar la sortida amb una bona baixada per el Girbau, camí de Sant Feliu del Racó, on al Cercle Sanfeliuenc vam gaudir d'un bon homenatge amb cansalada, botifarres, líquids i un bon cafè.

Us esperem en la pròxima sortida, recordeu els diumenges a les 7h. a plaça. Bon estiu, salut i pedals!

(fes clic sobre la següent imatge per accedir a l'àlbum de fotos a Flickr)
Mont-Rodon 2015

Les trobareu al compte de Flikr de SentmenatBici. Seguiu-nos!

Txiki / Autor & Editor

Fem club! Fem Poble! Gaudeix de la bici i la natura!