Ben d'hora cap a Granera

CC SentmenatBici
Avui hem quedat a les 07:00 hores a plaça, és un gran esforç, costa matinar, i més si has tingut una d’aquelles nits de mal dormir on dones voltes i voltes al llit... però la sortida a Granera ben s’ho val. Sortim puntuals direcció a Castellar del Vallès fins a Sant Llorenç de Savall, és un recorregut que fem sovint per arribar a diferents destins. Ens acompanya una petita frescor matinera que ens permet no patir gaire durant l’ascens a l’Alzina Balladora, on ens atrapa un altre aventurer que ha sortit un xic més tard de Sentmenat, el tresorer...

Després d’un petit descans, reprenem el camí tot pujant fins a Can Cadafalch, baixant per la Busqueta i finalment entrant al poble de Sant Llorenç de Savall. Una vegada a dins el poble iniciem la pujada cap al Coll de Traens, un ascens no gaire exigent, però constant i llarg, gairebé fins a Granera és tot pujada i ens queden uns 7 quilòmetres per arribar-hi. Tenim un dia esplèndid, sort que hem sortit a les 07:00 hores del matí, ja ho ven diu el refrany, qui matina...

Hem arribat a Granera, veiem el seu imponent castell de fons, ens hi apropem mica a mica ja que el restaurant on esmorzarem es gairebé a peu del castell. L’Esclopet gaudeix d’una terrassa amb vistes que et conviden a seure a les taules instal·lades en ella i així ho fem. Esmorzem fora, uns demanem botifarra sola, uns altres amb ous ferrats, tot un plaer pel gust acompanyat amb llesques de pa torrat. Tot seguit comença a arribar gent i més gent, tornem a repetir que ha estat un encert haver sortit abans.

Reprenem el camí de tornada buscant el Coll d’Ases, hem estat parlant d’una rampeta un xic dura que molts ni recordem, i en breu ens trobem amb ella, ara si... ja la recordem.
Després de gairebé dos anys sense passar per granera, segueix al mateix lloc, no s’ha mogut, ens espera tranquil·lament, ella sabia que hauriem de fer-la, que l’havíem de pujar i ens ha estat esperant.
Allà hi era esperant, en calma, impassible,... i la vam superar!
Ens pocs minuts arribem a Coll d’Ases e iniciem el descens cap al quilòmetre 5 de la carretera de Sant Llorenç a Gallifa. Quedem sorpresos, han cimentat molta part de la pista, un bon tros, ja no serà el mateix, era una baixada divertidíssima.
En Miquel, Claudi, Txiki i Jorge satisfets per conquerir el Coll d'Ases (867m)
Una vegada arribem a la carretera seguim direcció a Coll Munner, Tres Pins, corriol de Castellet, baixada cap a Guanta i Sentmenat. Hem arribat abans del previst i ho acabem de rematar prenent alguna coseta al Coro. Hem gaudit d’un dia esplendit.

Granera 2015
Les trobareu al compte de Flikr de SentmenatBici. Seguiu-nos!

CC SentmenatBici / Autor & Editor

Fem club! Fem Poble! Gaudeix de la bici i la natura!